torstai 25. lokakuuta 2018

Säässä kuin säässä - arjen rullausta ja koirakuumetta

Messujen jälkeinen hyvä flow on jatkunut, vaikka fyysisesti piti kyllä nyt levätä ja hoitaa kehoa ihan urakalla, sen verran on tässä reissattu ja menty ympäriinsä. Messuruuista innostuneena sain insipiraation kokeilla omassa keittiössä myös uusia juttuja ja muullekin perheelle ne maistuivat mikä oli aivan mahtavaa. Oma arki pyörii ilman sen erityisempää vaivannäköä, asioista on tullut rutiineja, helppoja, automaattisia valintoja. Minä valitsen automaattisesti sen mikä on minulle hyväksi, ei sen takia että se on minulle vain hyväksi, vaan siksi että rakastan sitä. Rakastan ruokiani, rakastan smoothieitani, rakastan raakasuklaitani... rakastan tapaa miten osaan nykyään katsoa elämää ja nauttia siitä aivan erilaisella tavalla.


Saat mitä haluat-kirjaa olen lukenut hieman. Hienoa! - voin todeta itselleni. Osaan pysähtyä ja jäädä miettimään, sillä helppoa on vain lukea. Tuollaisen kirjan luen päivässä kannesta kanteen. Vaikeampaa on pysähtyä kesken tekstin ja oikeasti alkaa miettimään asioita.

Tartuin ensimmäiseksi tähän harjoitukseen:
Harjoittele tuntemaan tunteita, joita sinä haluat tuntea enemmän. Jos kaipaat elämääsi enemmän rakkautta, harjoittele kokemaan sitä enemmän. Sama koskee mitä tahansa tunnetta.
Tällä viikolla olen tosiaankin miettinyt paljon rakkautta ja iloa, kuinka voin tuntea näitä tunteita vahvasti epäedullisessakin tilanteessa (kun on ilta&yövuorotyöputki meneillään ja olet irtaaltaan perheestäsi).

Suuri asia elämässäni on myös luovuuden virtauttaminen, se tunne mitä siitä saa, en tidä minkä tunteen alle sen kirjaisi. Läsnäolon voima - kuvaa sitä ehkäpä parhaiten vaikkei sekään varsinaisesti ole mikään "tunne".
Minulla on edelleen vaikeuksia virtauttaa luovuutta kuviksi, kirjoittamistahan olen harjoittanut jo vuosikausia. Kuvataiteen suhteen olen vain niin armoton, joten olen päätynyt tekemään Magic-bookiini kaiken maailman piirusteluita ja kyllä, aivan yhtä hyvin sen läsnäolon voiman niitäkin tehdessä tuntee. Siksi siis harjoitan tätä joka päivä. Tosin en enää teekään Bullet Journalia vaan Heartsong Journalia - sanoilla on merkitystä 💖


Tällä viikolla on siis syöty kanaa ja kvinoaa valkosipuli-avocado-cashewpähkinätahnalla ja liha-kasvislaatikkoa hummuksella. Sinänsä ei täysin uusia juttuja esim. kvinoaa olen syönyt kyllä, mutta en valmistanut. Jää kyllä meidän keittiön vakioraaka-aineeksi ja juuri nyt on olo, että voisin syödä kvinoaa joka päivä.



Tämän viikon smoothiet ovat saaneet twistiä teestä. Olen hauduttanut mausteista Yogi-teetä ja lisännyt sen nesteeksi smoothieen ja tykkään kyllä todella paljon. Viime aikoina keho on halunnut paljon vadelmaa, mutta tällä viikolla olen tehnyt jo kahdesti puolukka-vispipuuron makuista smoothieta.



Viikon yllätyksen järjesti meillä mies.

Ensin hän ehdotti karkki-herkkulakkoa (käy minulle kunhan ei koske päivittäistä raakasuklaapalaani), seuraavaksi hän ehdotti lenkkihaastetta. Vähintään 30min kävelylenkki joka päivä säässä kuin säässä. On hyvä alkuharjoitus ihan tulevaa koiraakin varten ja johan sitä on toteutettu jo, säässä kuin säässä. Tiistaina upeassa ruskassa, illalla vielä vesisateessa ja tänään ensilumessa ja vähän lits läts lätinässäkin. Voi kunpa saisin sen koiran jo nyt, heti, heti paikalla! Niin hillitön koirakuume meillä nyt on. Ja varsinkin nyt kun asia alkaa konkretisoitua... se kuume vain pahenee ja uskon, että sitten kun päästään tutustumaan (toivottavasti piakkoin) mahdolliseen kasvattajaan ja hänen koiriinsa... oih ja voih 💕

Mutta jos palataan mieheen, niin kylläpä olen niin ylpeä siitä, että häneenkin on aivan selvästi iskostunut jo osa näistä terveellisistä elämäntavoista ja vieläpä niin, että viikonloppureissun herkuttelun jälkeen hän itse alkaa automaattisesti kaivata puhtaampaa ruokavaliota ja ulkoilua. Liikuntaahan tuo puoliso harrastaakin sitten aivan mielettömästi muuten, sen puolesta hän ei mitään lenkkeilyä edes tarvitsisi.



Loppuviikko sujuukin sitten taas yökyöpelinä, sillä yövuorot kutsuvat. Viime viikollahan yöt sujuivat kerrassaan sujuvasti ja uusi nukkumisrytmikin tuntui hyvältä ja voimauttavalta. Minulla on siis vielä toivoa jaksaa tehdä 3-vuorotyötä vielä jonkin aikaa.

Kohti mahtavaa loppuviikkoa siis!

Rakkaudella

iive

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)