perjantai 18. tammikuuta 2019

Jumalatarjuttuja - Goddessthings

Jumalatar on naispuolinen jumala. Jumalattaret ovat usein olleet luojajumalattaria, äitijumalattaria tai hedelmällisyyden, kauneuden tai rakkauden jumalattaria, mutta myös esimerkiksi sodankäynnin ja metsästyksen jumalattaria on palvottu. Esimerkiksi maapalloa kunnioitettiin jo ennen ajanlaskun alkua nimityksellä Äiti Maa. (Wikipedia)
Viimeiset pari vuotta olen pyöritellyt mielessäni Jumalatar-ajatuksia. Siis sitä mitä on jumalattaruus ja voiko tavallinen nainen olla jumalatar?

Ensin ajattelin, ettei minusta saa jumalatarta kyllä millään. Minä siis, aivan tavallinen nainen (juu, no nyt tajuan senkin, etten ole ihan tavallinen - Not so ordinary Woman ja ettei kukaan ole tavallinen). Nyt tajuan myös ettei jumalattareksi itseään tuntevan tarvitse olla mitenkään eteerinen, saati edes kaunis. Maailma on täynnä jumalattaria, jotka ovat kauniita, mutta jotka ovat myös aikamoisia ja on rumiakin jumalattaria. On äitejä, on metsästäjiä, on viisaita naisia, porttoja, raivottaria... luen myös noidat samaan kastiin (ja siksi noidat oli tuhottava, sillä heidän taitonsa, tietonsa ja viisautensa oli uhka patriarkaaliselle yhteiskunnalle.)


Koen yhteyttä voimakkaisiin, jopa hieman pelottaviinkin jumalattariin. Vaikeinta minulle on samaistua hempeisiin ja herkkiin, sieviin tai seksikkäisiin jumalattariin. Nyt kaiken henkisen työstämisen ja etenkin e-pillereiden lopettamisen jälkeen olen mielettömän kiitollinen siitä, ettei tuo seksikkyys ei ole enää niin vaikeaa. (Hauskaa sinänsä, että nostin tätä kirjoittaessani juurikin Afroditen Goddess Guidance-pakasta) Herkkyyttäkin olen löytänyt sydänyhteyttä etsiessäni. Kaikesta huolimatta silti taidan sisältä olla eniten se voimakas (toivottavasti joskus myös se viisas ja nimenomaisesti sydänviisas) jumalatar, sellainen, joka joillekin on kyllä joskus vähän liikaa - Too Much, mutta se kai lienee on tehtäväni ollakin. Salama, pyörremyrsky, noitanainen tai niin kuin Ixchel - Medicine Woman.



Eilen vietimme EnkeliJumalatar-piirin iltaa eteeristen öljyjen merkeissä. Tällaiset piirit ovat kyllä huikeita ja niiden kautta olen tavannut monta upeaa naista, nousevaa sisarta. Piirissä kokoonnumme vaihtelevin kokoonpanoin jonkun piiriläisen kotona, luottamuksellisessa läsnäolossa. Piirissä sillä mitä olet ulkoisesti tai asemallisesti, sillä ei ole mitään väliä. Voit vain olla Sinä - puhtaana, turvassa, tasa-arvoisena ja jakaa sisaruuden. Piirit ovat olleet elämässäni viime vuosina todella tärkeitä, sillä jos ja kun on vaikeaa tuntea yhteyttä niin sanottuun tavalliseen elämänmenoon, antaa piiri tunteen siitä, että et ole kuitenkaan millään tasolla yksin, koskaan. Piirin illat sisältävät monien mielestä ehkä ihmeellistä hömppää (mutta mikä sen parempaa tässä raadollisessa maailmassa?) mutta myös aivan mielettömän upeita sydämen kohtaamisia sekä uskomattomia syvällisiä keskusteluja.


Teimme tällä kertaa mielettömän matkan chakrojen ja öljyjen maailmaan. Hieman mietin etukäteen, että millainen pölläkkä syntyy kun kymmenkunta naista laittaa öljyjä vähän sinne sun tänne, mutta kaksi astmaatikkoa ja yksi migreenikko eivät olleet millänsäkään. Itse olen siis noista astmaatikoista toinen, tosin oireita minulla ei ole nykyään muutoin kuin kemiallisten hajusteiden kanssa (joista saan myös kyllä sen migreeninkin). On huikeaa ymmärtää ja etenkin tuntea se muutos siihen miltä joskus ennen tuntui.

Olen erittäin tuoksumuistoihminen, tuoksujen kautta muistan paljon asioita. Edellisen kerran kun meillä on piirissä ollut öljyjä, olin niin kireä, niin vihainen, niin väsynyt, lukossa, kuin äärimmilleen vedetty vieteri, joka voisi pienestäkin venytyksestä suuntaan jos toiseen, hajota sirpaleiksi - ja silloin minusta tuntui, etten kestä näitä öljyjä lainkaan. Hyvin harva öljy tuoksui hyvältä, ne koskettivat minun sisimpääni jollain sellaisella tasolla mihin en ollut mitenkään valmis.

Sain eilen muistutuksen tuosta tunteesta, se oli onneksi vain vierailu, joka muistutti minua nauttimaan siitä millaisen matkan olen kulkenut puskemisen maailmasta - hyväksynnän ja nautinnon maailmaan.
Mitään ei tarvitse enää tehdä väkisin.


Tänään nautin kehoni voimasta ja olin niin onnellinen. En tehnyt mitään erikoista, luin kirjaa, kävin kaupassa, ostin lahjan ystävälle, kävin "kahvilla", hiihdin ja uin. Silti on aikamoista tehdä, nähdä ja tuntea asioita kun tuntee näin, aikamoinen bliss 💗

Ja hei tiedän että teitä on siellä muitakin 💗 ja jos asut jyvässeudulla ja haluat liittyä meidän piiriin, niin laita viestiä 💗

💗 Rakkaudellista viikonloppua 💗
iive

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)