sunnuntai 6. tammikuuta 2019

Mahtava viikonloppu ja kuraa niskaan

On ollut jännittävää seurata millaisia reaktioita syntyy kun kirjoittaa niinkin raflaavasti kuin Miten parannuin Fibromyalgiasta. Tiesin, että homma herättää paljon ajatuksia ja keskustelua. Erittäin yllättynyt olen niiden ihmisten määrästä, jotka ovat tehneet tai tekemässä samaa hommaa!!! Miksi en tiennyt heistä aiemmin?

Koska on asioita joita ei saisi sanoa ääneen. Kuten vaikkapa...

Onnellisuus. "Kel onni on, se onnen kätkeköön" ja niin edespäin. Onnellisuus tuntuu olevan punainen vaate aika monelle ihmiselle, etenkin jos joku toinen on onnellinen. Kuinka joku toinen siis kehtaakin olla onnellinen ja näyttää sen. Jos itse olet onnellinen, niin eihän siinä sitten mitään?

Positiivinen elämänasenne. Jos sinulla on positiivinen asenne, tarkoittaa se, että teeskentelet. Olet tekopositiivinen. Piste. Valheellinen. Ja sua ei kestä kukaan.

Sairaudesta parantuminen. Kun sain aivolisäkekasvaimesta puhtaat paperit, minua onniteltiin. Jos joku selviää jostain kamalasta sairaudesta, häntä juhlitaan. Mutta fibromyalgiasta ei kuulkaa tiiättekö voi parantua. Ei, ei ehdottomasti ei voi. (Tiedän muuten ihmisiä joilta on poistettu diagnoositkin, sieltä ihan virallisista papereista).

Ja tosiaan tuli sieltä sitten sitä toisenlaistakin palautetta. Olen heidän mukaansa valehtelija, lahkolainen, huijari, minulla ei mitään fibromyalgiaa ole ollutkaan jne. Ihmisten lukutaito on myös mahtava (tämänkään ei tietenkään pitänyt myöskään olla mikään yllätys), sillä otsikko "Miten parannuin fibromyalgiasta" ei siis tietenkään tarkoita samaa kuin "Kuinka kaikki parantuvat fibromyalgiasta". Tiesin tämän tulevan, mutta kyllä tämä kolahtaa minuunkin ja minun egoon kai sitten? En voi käsittää sitä, että jos joku toinen on onnellinen niin miten se olisi minulta pois? Eikä se, että minä olen nyt terve ja onnellinen, niin se ei ole pois yhtään keneltäkään. Vai onko tässä joku juttu mitä en ymmärrä? Oma maailmankuvani on sellainen, että jos joku ystävistäni on onnellinen, niin se tekee minutkin onnelliseksi, sillä sitä on vaan niin ihanaa katsoa. En mä halua sanoa siihen, että hei, älä nyt viitti, pieleen toikin juttu kuule menee! Ei mulle tule edes mieleen sellainen asia.
Mutta niin onnellinen olen kuulkaa kaikista niistä viesteistä ja tarinoista, joita muut oireettomat tai parantuneet tai samaa yrittävät kertoivat. Ja niitä tarinoita oli monta! Siis MONTA!!!


Mulla oli aivan upea viikonloppu! Lauantaina aloitin Kauneuskuurin, koko päivän menin ihan niin kuin piti, kunnes ystävä soitti ja hänelle käviskin se yhteinen illanvietto mitä olin ehdottanut. Detox vaihtui Omenavarkaisiin ja Kieleen mattotelineessä ja muutamaan Hinkki Pinkkiin (nää on siis coctaileja ja viiniä) ja hulvattomaan keskusteluun, nauruun, syvällisiin pohdintoihin, rakkauteen ja siihen, että on mahtavaa että elämässä on ihmisiä jotka tajuaa sua eikä niiden kanssa tarvitse miettiä mitä voi sanoa ja mistä voi puhua.

No meni se detoxin startti sitten sinänsä ihan pipariksi, mutta mitä väliä? Viimeksi ollaan tämän ystävän kanssa treffattu näin kahdestaan yli puoli vuotta sitten, joten oli jo aikakin! Silloin kun tilaisuus tulee, niin minäkään, se jäätävä-terveysterroristi-nihilisti, ei sano, että kun en mä nyt voikaan lähteä kun mä oon nyt tällaisella puhdistuskuurilla. Ei! silloin mennään ja lähdetään, nauretaan, nautitaan ja ollaan onnellisia, sillä sen päivän tai tässä tapauksessa illan mä tulen muistamaan luultavasti aina.
Otin sitten uudestaan sen Kauneuskuurin startin tänä aamuna ja nyt jatketaan loput 2vkoa sitten hyvässä järjestyksessä ❤️ niin kuin kunnollisen tytön pitääkin ❤️ kuvalliset todisteet tältä päivältäkin on. Smoothieta on taas juotu, niin kuin joka päivä.


Omalla kohdallanihan Kauneuskuuri ei juuri poikkea normaalista arjesta. Silloin vaan skarpataan vähän enemmän ja muutamia ateriankoostamishommia tehdään tarkemmin kuin mitä normaalisti teen. Varsinaisesti en edes tarvitsisi mitään kuureja tai detoxeja, mutta toisten kanssa tekeminen inspiroi, koen myös haasteena tietynlaiset esimerkiksi ruuanvalmistusohjeistukset. Tulee kokeiltua jotain uutta kun käytössä onkin vähän erilaiset raaka-aineet. Tulee ajateltua out of the box. Tämä onkin ehkä suurin syy koko hommalle.

Toinen juttu minkä aion nyt pitää on 2vkon kahvibreikki. Ensimmäistä kertaa teen sen muuten luomukahvista ja jännä homma kun ei ole tullut vielä sitä päänsärkyä lainkaan mitä tavan kahvista breikkaaminen on aina aiheuttanut! Rasvakahvin sijaan olen juonut nyt rasvateetä. Kauneuskuurin ohjeissa on myös erilaisten lämpimien juomien ohjeita (ja ei kahvi siellä kielletty kokonaan ole, se on ihan mun oma juttu), joita tulen kokeilemaan myös, mut lähdetään nyt liikkeelle ensiksi sillä rasvateellä. Sehän siis valmistetaan ihan samoin kuin kahvikin, mutta kahvin sijaan siihen tulee teetä tai pikemminkin yrttihauduketta. Yogi tean "teet" kun ei teetä sisällä yleensä lainkaan vaan yrttejä ja mausteita.


Avasin hiihtokauden myös lauantaina kun kävin sitä ennen ostamassa uudet monot. Vanhat oli kyllä ihan ok, mutta plantaarifaskiittijalkani ei niin niistä tykännyt. Tarvitsin siis tukevammat ja sellaiset löytyikin. Mähän olen ihan täti-hiihtäjä, mutta sellaisena onnellinen. Olen nyt tutkinut latukarttoja ja kysellyt vinkkejä mukavista hiihtomaastoista ja aika hyvä setti alkaa olla kasassa. Ja sitten kun jääladut aukeaa, niin se on mun taivas se ❤️ Hiihtämässä käytiin sit lauantaina ja sunnuntaina ja niin taitaa olla, että mun päivittäinen 30min lenkkihaaste vaihtuu nyt 30min hiihtohaasteeseen, sillä kropasta löytyi taas sellaisia lihaksia mitä en muistanut siellä edes olevankaan. Niitä löytyi suurinpiirtein varpaista korviin asti, huh huh.





Ja kaikille teille siellä ❤️ ihan aidon oikeasti mä toivon, että sulle tulee maailman parhain viikko nyt ❤️ niin paras kun se vaan voi sun elämäntilanteessa nyt olla ❤️ Mulle elämä on näyttänyt sen monta kertaa, että jokainen päivä on tärkeä ja arvokas, ei anneta sen mennä hukkaan ❤️ Nautitaan siitä kaikesta mitä meille on annettu. Jollakin se voi olla vähemmän, jollakin enemmän, mut kaikki me ollaan täällä, olemassa, yhtä ❤️ Ollaan sitä jatkossakin, elossa niin onnellisena kun vaan pystytään ❤️

❤️❤️❤️ Be the Goddes who you are ❤️❤️❤️
❤️ Äläkä välitä mitä muut on siitä mieltä ❤️

Rakkaudella
iive

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)