keskiviikko 23. lokakuuta 2019

Tulikokeessa I Love Me-messuilla

Ymmärrettävistä syistä tekstin kuvat ja itse tekstikin sisältää tuotesijoittelua.

On ihanaa olla ihan "pähkähullu"! Tiedättekö, että kun sulta kysytään, että tulisitko töihin I Love Me-messuille ja sä vastaat että JOO tottakai! Ilman käsitystä siitä, että mitä sun pitää siellä tehdä tai osaatko sä nyt ylipäätänsä yhtään mitään. Ihmisenä joka on viimeksi tainnut varsinaisesti myydä mansikoita torilla noin 15 vuotiaana. Ihmisenä joka ei koskaan ole käyttänyt kassaa, saati kortinlukulaitetta. Että joo aika kevyesti siis luvattu ja aikamoisella luotolla minut sinne töihin otettu!

 Minun valtakuntani messuilla oli Freetoxin Bellabacin osasto, Great Earthin vitskut, Lesvos Goldin oliiviöljyt ja Kanturo Eyewearin sinisen valon suojalasit.

Kun astelin perjantai-aamuna messukeskukseen näytteilleasettajan kulkuluvalla, kävi kropan läpi pienoinen humaus. Ei hitto! Oonko mä ihan hullu! Mitä ihmettä kuvittelen itsestäni?

Mutta ei aikaakaan kun olin laittamassa messuosastolla viimeisiä tuotteita hyllyyn ja ensimmäiset asiakkaatkin löysi tiensä pisteelleni. Eikä siinä ollut enää tilaa arkailuun vaan "hihat ylös ja hommiin"! Ja ainakin messuilla asiakkailta saatu palaute oli postitiivista ja ymmärtäväistä jännitystäni ja aloittelijamaisuuttani kohtaan. En ole pro, enkä yrittänytkään olla. Asiaa helpotti tietenkin se, että itse tuote(tuotteet) oli itselleni niin rakas ja tärkeä, asia josta oli helppo puhua. Kun voit seistä sanojesi takana, niin mikäs siinä puhuessa eikä se maksupäätekään mikään ihan heprealaite ole jos on jotain järkeä päässä.


Olen hieman kipuillut tämän myynti ja myyjä asian kanssa. Opiskelumateriaalien "Näin sinusta tulee huippumyyjä"-esitteet saavat ihokarvat edelleen pystyyn ja ehkäpä varsinaisesti myyminen ei olekaan se minun juttuni. Hyvinvointi sen sijaan on, joten jos myymällä voi lisätä ihmisten hyvinvointia, niin se ajatuskuvio menee päässäni oikein hyvään järjestykseen.

Unelmani on auttaa ihmisiä voimaan paremmin (ja rakastamaan itseään). Nyt näyttää siltä, että se tapahtuu ainakin tässä vaiheessa elämääni tällaisella tavalla. Ja tämä on siis hieno asia! En olisi huimissa unelmissanikaan edes osannut kuvitella kuinka hienossa jutussa saankaan olla mukana!

Kuinka päädyin tällaiseen tilanteeseen? Palataanpa vuosi taaksepäin!

Vuosi sitten kävin ensimmäistä kertaa I Love Me-messuilla ja se oli huikea kokemus! Näin paljon kaikkea "vaihtoehtoiseen" terveyteen ja itsestään huolta pitämiseen liittyvää juttua ja ihmisiä joita asia todellakin kiinnosti! Jo viime vuonna käytävät ja messuosastot olivat täynnä, tänäkin vuonna rikottiin kävijäennätyksiä eikä ihme. Ihmiset ovat ymmärtäneet, että itseään kannattaisi ja pitäisi rakastaa, arvostaa ja itsestä olisi äärettömän tärkeää pitää huolta.

2018 I Love Me oli siltäkin kantilta havahduttava kokemus, että ymmärsin jotain tärkeää. Ymmärsin, että luonnollinen hyvinvointi ja terveys on se juttu mille sydämeni palaa ja että sille alalle voisin myös työllistyä. Se ei ole enää marginaalibisnes vaan iso ja kasvava juttu! Hoitajana olen työskennellyt hyvinvoinnin parissa aina, nyt vain hommaa katsotaan hieman erilaiselta kantilta. Päämäärä on kuitenkin sama!

Tuosta ajatuskuviosta lähti minun Saa Mitä Haluat prosessini messuilta ostetun kirjan ja verkkokurssin puitteissa. Aloin laittamaan itseäni ja elämääni sellaiseen kuosiin, että tuo tulevaisuuden visio voisi olla totta. Olen asettanut Saa Mitä Haluat prosessiin paljon tavoitteita ja saavuttanut kaikki. Kun viime vuonna iloitsin siitä, että jaksoin käydä messuilla yhden päivän, niin tänä vuonna iloitsin siitä, että jaksoin tehdä pitkiä messupäiviä 3 päivää putkeen ja valmistelutyöt sekä opiskelut vielä siihen kaupan päälle! Aivan huikea muutos ihmiselle, joka on tottunut siihen, että elämää täytyy miettiä rajallisuuksien mukaan. Kotiin tultua itkin kun olin niin onnellinen siitä, että olen oikeasti saanut minun voimani takaisin suurempina kuin koskaan!  

Minä jaksan, minä pystyn ja minä osaan! 

Ja se on Freetoxauksen,  Saa Mitä Haluat prosessin, Unelmien jahtaamisen ja intohimolla elämisen ansiota. On tullut myös aika monta henkistä mutaojaa tullut käytyä läpi... kahlattua, rämmittyä, mutta myös käsiteltyä paljon asioita joita ei olisi välttämättä edes halunnut kohdata. Ja kaiken sen jälkeen on saanut huomata saaneensa jotain aika isoa takaisin - vapauden.



2018 messuilla tapasin Susannan ensimmäisen kerran kun hän oli esittelemässä ensimmäistä Foodin & Freetox-tuotetta All-in-one-smoothieta ja silloin aloin myös miettiä, että voi että olispa hienoa tehdä Susannan ja Freetoxin kanssa yhteistyötä. Kaiken hässäkän keskellä kävin vain halaamassa Susannaa pikaisesti ja kiittämässä siitä kuinka paljon hän oli minua tervehtymisen polulla jo auttanut, hässäkän keskellä en edes tohtinut häiritä enempää, mutta jotain siitä silti syntyi! -Connection!-
Katselin silloin kaikkea meininkiä ja mietin kuinka huikeaa olisi olla joskus töissä myös I Love Me messuilla ja ihana hullu elämä pisti rattaat pyörimään - vain vuosi ja hups, nyt oltiinkin jo siellä, vastuutehtävissä Freetoxin omalla osastolla (ja jo toisen Foodin & Freetox-tuotteen kanssa), ihan hullua ja niin fantastista! On oikeasti ihan huikeaa kuinka asiat voivat alkaa edetä kun uskallat unelmoida!

Olen aina ajatellut, että olen sellainen ruohonjuuritason puurtaja, tiedättekö sellainen perus-pirkko (jotka ovat muuten äärettömän tärkeitä), joka hoitaa asioita taustalla. Edelleenkin koen, että se on vahvuuteni. Asioiden kuntoon hoitaminen ja järjestäminen, uusien ratkaisujen keksiminen. Rakastan hoitaa asioita niin, että se kivijalka - asioiden perustat ovat kunnossa!

Olen kyllä persoonana sellainen, joka kuuluu ja näkyy, mutta se ei juurikaan johdu siitä että haluaisin olla varsinaisesti esillä, vaan siitä, että olen niin innostuva persoona ja että osaan puhua vain kuuluvalla ja selkeällä äänellä (kiitos opettaja-isovanhempien ja huonokuuloisen pikkumummin kanssa vietetyt lomat). Kovinkaan monen ei tarvinnut  muuten kysyä messuilla että anteeksi MITÄ? vaikka Nanna Karalahden Hero-treenilavalla melkein vieressä vedettiin aikamoisella mökällä ties minkälaista treeniä. Olipa kerrankin hyötyä siitä, että on kantava ääni! Olin myös siis yllättynyt siitä, että osasin olla myös siinä esillä ja kaikesta sydämestäni toivon, että osasin luoda ympärilleni myös sen ilmapiirin mitä olen aina tuntenut ihmisiä kohtaan. Myötätunnon, välittämisen ja rakkauden. Lämmön.

Sillä jos unelmani on auttaa ihmisiä voimaan paremmin, niin ihmisenä tavoitteeni on olla rakkaudellinen ja lämmin eikä piilossa suojakuoren alla, sillä sitä on tullut elämässä tehtyä ihan liikaa. Nyt on rakkauden vuoro.

Olisi kiva kuulla onnistuinko tuossa tavoitteessani? Tavattiinko me messuilla? Kuinka mulla menikään? Aika riskialtista kyllä tässä kysellä, koska voihan joku olla minusta aivan toista mieltä, mutta ainakin olen parhaani yrittänyt ja sen sydämessäni tiedän. Messuhärdelli oli kyllä välillä niin valtava, että kiire kyllä välillä ainakin sabotoi meininkiä, silti toivon hyvän flown joka sisälläni kuitenkin oli, näkyneen myös ulospäin, edes hitusen <3

Rakkaudella
iive

2 kommenttia:

  1. Voi Iive kyllä sinä olit tavatessamme ihana itsesi, positiivisena, innostavana, energisenä. Oli ihana nähdä sut ja arvaa mitä keskiviikkona tilasin tehdessäni Freetox-tilausta - no vartalokuppilahjasetin <3

    www.heidinkadenjalki.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuinka mahtavaa <3 En usko että tulet katumaan jos vaan kuppeja tulee käytettyä!

      Hyvä muuten kun laitoit tuon sun uuden sivun osoitteen tuohon! Mun täytyy muuttaa se tuonne seuraajalistaan <3

      Poista

Kiitos :)