maanantai 16. marraskuuta 2020

Smoothien paluu

Olen ihan pikkiriikkisen varovaisissa tunnelmissa siitä, että uupumuksesta elvyttely alkaa olla edes jollain tasolla. Joten ihan super varovaisesti olen suunnannut ajatuksia eteenpäin hieman aktiivisempiin toimiin. Tässä välissä on ollut ajanjakso, jolloin en ole juuri stressannut tai vaivannut päätäni mm. ruoka-asioista. Olen lähinnä syönyt, edes joskus. Useimmiten ihan kotiruokaa, välillä ihan tasoa Saarioisten maksalaatikko tai Thai Cube. Tosin syömisten aikataulut ovat olleet vähän niin ja näin. Olen saattanut mennä alku-iltaan pelkällä aamupalalla mikä ei ole yhtään hyvä juttu! Syömättömyys on aina ja ikuisesti ollut minulle se pahin "herkuttelu ja ahmimis-triggeri". Ja vaikka en ole ahminutkaan, niin herkkuja on tullut napsittua nyt aivan liian usein.

Nyt kun energiatasot on nousseet, aion kokeilla muutamaa skarppausta joista smoothie on ykkönen. Smoothie on vaan niin kätevä tapa huolehtia erilaisten ravinteiden saannista ja sillä hoituu kätevästi myös lounas. Smoothieen on iisi laittaa myös päivän terveelliset rasvat joita syksyn viimasta ja kuivasta huoneilmasta kärsivä atooppinen iho kaipaa vähän säännöllisemmin kuin mitä nyt niitä on tullut saatua. Otsikosta huolimatta smoothiet ovat kyllä kuuluneet joka viikkoisesti elämään koko ajan, useammankin kerran viikossa, mutta nyt on oikea hetki muistuttaa itselle, että smoothie päivässä pitää energiat hyvänä ♥️

Oma suosikkismoothieni toistaa aikalailla samaa kaavaa

  • Reilusti marjoja n. 3dl
  • Banaani
  • Paljon vihreää (kurkkua, salaattia, kesäkurpitsaa, selleriä, lehtikaalia jne)
  • All In One smoothieblendiä (sisältää mm.28 superfoodia & maitohappobakteerit ja tuo minulle sen MUN lempparismoothien maun)
  • Kasvimaitoa esim. mantelimaito
  • Kapryylihappoa
  • Oliiviöljyä
  • Hamppuöljyä

Marjoja ja vihreitä vaihtamalla smoothieen saa makuvaihtelua ettei ala tympimään. Oikeastaan ainoa mikä on haasteena smoothien tekemiselle on viitsiminen. Ei vaan muka jaksa tai jouda! Joten nyt ihan vähän skarpataan ♥️

Katsotaan nyt mitä muuta energisoivaa ja itsestään huolta pitävää juttua sitä lisäksi saa aikaiseksi, mutta koska olen lopettanut laihduttamisen ja koska olen lopettanut kuureilun ja koska minulla on tapa vetää hommat aina ihan överiksi, riittää minulle tällä hetkellä se, että syön säännöllisesti, päivään kuuluu ainakin yksi smoothie ja päivän aikana käyn ulkoilemassa vähintään sen 30 minuuttia.

Näitä voisi kutsua mun hyvinvoinnin kulmakiviksi - Siitä sitten palikoita kasaamaan!
Ja hei, on muuten ollut paras marraskuu ikinä! Ainakin tähän asti ♥️ Mites sulla? Ahdistaako marraskuu vai meneekö kivasti?

Rakkaudella
iive

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)