torstai 18. huhtikuuta 2019

Terve rasvanpolttokone!

Olen viime päivät ja aikalailla ylikin päässyt nauttimaan vihdoinkin siitä ketogeenisen ruokavalion energiasta ja täytyy sanoa, että välillä olen ollut ihan ihmeissäni siis että mitä ihmettä! Sillä olo on kuin yliladatulla Duracelilla.
Energiaa on opeteltava ilmeisesti säätelemään, sillä olen luonnostani todella innostuva persoona ja kun elämä antaa tällä hetkellä niitä innostuksen aiheita, niin pitää tsekata ettei mene överiksi. Pitää muistaa pysähtyä siihen itsen äärelle, kasaamaan energiat kokoon, hengittää ja pysähtyä. Mutta onhan tämä flow aivan mieletöntä!

Viime viikkoina olen käynyt erinäisissä tutkimuksissa mm. labroissa ja ultrassakin ja näin minut on myös todettu erittäin terveeksi ja sitten myös toisaalta hieman paradoksaalisesti yötyökyvyttömäksi. Eli olen terve kun en tee yötöitä! Ja sehän se sitten pistääkin elämää uusiksi ja jännittävää on mistä itsensä sitten löytää tulevaisuudessa...

Kuitenkin kaikista huikeimmat uutiset on tosiaan ne, että olen terveempi kuin koskaan! Viime vuoden (2018) alussahan tein sen totaalisen elämäntapamuutoksen. Toki olin ollut ennenkin tietoinen hyvinvoinnista ja harjoitellut sitä, mutta elämä meni aikalailla kausittain. Välillä elettiin terveellisesti ja sittenpä seuraavaksi epäterveellisesti kun ahmimishäiriö aktivoitui. Burn outin kanssa (syksyllä 2017) aloin työstämään itseäni ja etenkin tekemään tietoista tunnetyöskentelyä. Sen avulla sain ne epäterveelliset, syömishäiriön aiheuttamat kaudet pois elämästä ja Freetox-ruokavalion avulla myös fibromyalgiakivut täysin pois.

Enää oli ne yövuorot ja niiden aiheuttama kuormitus riesana vaikka kaiken muun olin saanut aikalailla balansoitua. Ennen joulua kaikesta huolimatta tunsin itseni väsyneeksi. Epäilin jopa aivolisäkekasvaimen aktivoituneen uudelleen. Lääkäri onneksi kuunteli ja määräsi laajat labrat ja näissäpä oli yllätys, sillä kilpirauhasarvot olivatkin sitten aika reippaasti koholla (viitaten siis vajaatoimintaan), että jopa lääkäri niihin kiinnitti huomiota ja määräsi homman seurantaan.

Labroista löytyi myös matala varastorauta-arvo ja nämä tulokset saivat minut ottamaan terveyteni vieläkin enemmän tosissaan. Päätin, että nyt tehdään kaikki mitä pystytään ja sitten katsotaan kuinka käy.


Fiilasin siis ruokavalion entistäkin enemmän nappiin ja otin lisäravinteisiin käyttöön myös KSM66sen (Full Spectrum-ashwagandha) kun sain sen Freetox-ryhmän testaajahausta testattavaksi. Ensin KSM66 tuntui ihanan virkistävältä ja lisäsinkin sitten annostusta maksimiin. Nopeasti kuitenkin huomasin yöunien kärsivän (olen herkkä menemään ylikierroksille) ja otinkin ohjeiden mukaisesti pienen breikin tasaantumiseen. Muutaman viikon tauon jälkeen jatkoin pienemmällä annostuksella, itseasiassa tähän päivään asti.

Ruokavaliossa huomioin jodin sekä seleenin saannin mm. levästä ja parapähkinöistä. Helmikuun alusta aloitin ketogeenisen ruokavalion sen jälkeen kun olin puntaroinut asiaa tarkkaan. Maaliskuun lopussa siirryin vielä asteen eteenpäin kun osallistuin Freetox Ketopower paastovalmennuksen testiryhmään. (Freetoxaajien ilmainen ketogeeninen paastovalmennus Freetox Ketopower alkaa muuten aivan näillä näppäimillä, sopivasti heti pääsiäisen jälkeen! Se on kuulkaa aivan mieletön juttu!)

Ja nyt olikin siis aivan huikeaa, että parin kuukauden tsempillä ja näillä korjaavilla toimenpiteillä kilpirauhasarvo oli normalisoitunut. Arvo on itseasiassa aivan loistava! Samoin oli kaikkien muidenkin labrojen laita. Ihan mahtavaa!

Nyt siis on tavoite saavutettu. Olen terve, hyvässä kunnossa, normaalipainoinen ja mitähän kaikkea? Ainakin olen tosi onnellinen. Olinhan mä onnellinen ennenkin, mutta nyt täytyy sanoa, että olen jotenkin enemmän elossa kuin ikinä ja elän unelmaani, ihan tässä arjessa 💖

Kolilla 2017 - onnellisena kyllä silloinkin.

Nyt 💖 -15kg 💖

Olen niin kiitollinen, että olen löytänyt elämääni sellaisen tavan elää, josta nautin. En joudu luopumaan mistään vaan pikemminkin saan niin paljon ja se tekee minusta päivä päivältä terveemmän ja hyväkuntoisemman 💖 En laihduta vaan ihan vaan elämällä on muutokset tapahtuneet. Ei kituuttamista, ei kieltäytymistä vaan paljon nautintoa, ihania puhtaita ruokia ja elämää 💖

Näillä näkymin jatkan ketogeenisella ruokavaliolla toistaiseksi, sillä niin hyvin koen voivani sillä. Noudatan ns. leptiinimallia, jossa autofagiaa aktivoivan yöpaaston jälkeen (n.12-16h) syön ensin pienen aamupalan, sitten kevyen lounaan ja myöhemmin runsaamman päivällisen. Näiden välillä ei napostella. Viime viikkojen hektinen elämäntilanne on myös näyttänyt sen, että tätä voi toteuttaa myös elämäntilanteessa, jossa kokkailuun ei niin jää aikaa. Tosin täytyy myöntää, että siemennäkkäreiden paistelu klo 23.15 oli jo vähän liikaa minullekin...

 Ketoilu onnistuu myös reissussa ja ihan huoltiksella. Tässä on nimittäin Nokian ABC:n loihtima annos!

Yksinkertaisuudessaan ruokani sisältävät siis kasviksia (paljon), rasvaa (paljon) ja proteiinia (hieman). Tämän annoksen valmistaminen vei alle 15min. Maustaminen on kyllä homman A ja O!

Siispä huikeaa viikonloppua ja pääsiäistä!
Toivottavasti pääsen tsemppaamaan sua pääsiäisen jälkeen 
Freetox Ketopower paastovalmennuksessa 💖 

Rakkaudella
iive

2 kommenttia:

  1. Moi Iive ja jälleen kiitos kirjoittamastasi blogista. Olen seurannut sitä ajoittain, tehnyt välillä muutoksia elämässäni ja taas sortunut. Haluan voida hyvin, joku pistää vastaan. Nyt olen tajunnut tai aikaisemminkin, että tulen menettämään suhteeni rakastamaan henkilöön ja elämään tällä tyylillä. Olen jo menettänyt harrastuksia, liikkumistapoja, hengellisyyttä, tyyliä, terveyttä ja jaksamista. Suhteeni lapsiini on muuttunut riippuvuudeksi ja peloksi. En jaksa enää...olen antanut itselleni loppuvuoden eli 8kk aikaa muuttaa tapani. Jos esim. parisuhde ei sitten tunnu hyvältä, on aika mennä eteenpäin. Puhuin kumppanilleni näistä asioista varoen tänään ja sain hyväksyvän suukon, pehmeimmän pitkään aikaan, joten uskon, että hyvä tästä tulee. Kiitos blogista, vielä kerran. Pohjalta ei ole kuin yksi suunta, ylöspäin. Se mulla tosin vain on mielessä, että voihan sitä sairastua ja kuolla, vaikka kaikkensa yrittäisi. Mistä tämmöinen tulee? Ja pitääkö edes näin ajatella? Eikö riitä, että nauttii sopivasti? Onko tässä se elämän dilemma?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vastauksestasi <3 luin sen eilen iltamyöhään ja aamulla piti herätä aikaisin vastaamaan <3

      Minusta tuntuu, että olet nyt elämässäsi jonkinlaisessa tienhaarassa, jossa saat pohtia ja miettiä sitä mitä sinä itse elämältäsi haluat? Meillä on täällä yksi elämä ja minä näen asian niin, suotavaa olisi, että koittaisimme nauttia elämästä kärsimyksen sijaan jos vain mitenkään on mahdollista.

      En tunne tilannettasi sen enempää, mutta muutama ajatus nousee mieleen...
      Oletko pitänyt koskaan kiitollisuuspäiväkirjaa? Joka aamu/ilta kirjoitetaan ylös mistä tänään on kiitollinen. Suosittelen <3 Itselläni se avasi näkemään useissa asioissa niitä positiivisia puolia.

      Elämäsi tärkein henkilö olet sinä itse <3
      Meidän elämä täällä, no voi loppua minä päivänä tahansa kuten kirjoititkin. Silti en näe parhaansa yrittämistä todellakaan hukkaan heittämisenä, vaan elämänsä toteuttamisena. Koettaa elää sitä parasta elämää rakkaudesta itseään ja muita kohtaan juuri tänään <3 keskittyä luomaan tästä päivästä ja hetkestä se paras mahdollinen päivä ja hetki. Joskus se on enemmän parasta, joskus vähemmän, mutta aina se on siihen tilanteeseen kuitenkin se paras mahdollinen mihin pystyy.

      Iloa ja valoa päivääsi <3
      Rakkaudella
      iive

      Poista

Kiitos :)